
WRAŻLIWOŚĆ W EDUKACJI. IDEE, POMYSŁY, DZIAŁANIA
W ramach niniejszej publikacji podejmujemy refeksję nad tematem wrażliwości w edukacji. To bowiem ona stanowi dla nas istotny punkt wyjścia w myśleniu o procesach uczenia się, które są dostępne, włączające oraz uważne na różne potrzeby.
Celem, który nam przyświecał była zarówno potrzeba przybliżenia idei dostępności, inkluzywności w edukacji jak również próba pokazania realnych działań podejmowanych w tym zakresie służących zmianie otaczającej nas rzeczywistości.
Książka ta jest niejako podsumowaniem trzyletniego programu Bardzo Młoda Kultura: Wielkopolska!, w ramach którego przyglądaliśmy się bliżej kwestiom dostępności w różnych jej wymiarach, zawsze zwracając uwagę na grupy, których one dotyczą. Wyniesiona z jego realizacji wrażliwość uczula nas na potrzeby różnych osób, których dotyka olbrzymia ilość wykluczeń w sferze edukacji. Zakładamy, że „czułość” na problemy drugiego człowieka stanowi nadrzędną wartość, która czyni otaczającą nas rzeczywistość bardziej otwartą i przyjazną.
Publikacja obejmuje cztery zeszyty: zeszyt 1 – Analizujemy, zeszyt 2 – Doświadczamy, zeszyt 3 – Inspirujemy, zeszyt 4 – Rozmawiamy.
Redakcja: Ewelina Banaszek Sylwia Szykowna Jakub Walczyk
Teksty: Dominika Dopierała, Monika Dubiel, Marta Florkiewicz-Borkowska, Bartek Lis, Celina Kamecka-Antczak, Marta Kosińska, Marcela Kościańczuk, Margaret Amaka Ohia-Nowak, Anna Rutz, Karolina Sikorska, Magda Szewciów, Joanna Walewska-Choptiany, Joanna Wowrzeczka
Korekta: Sylwia Szykowna
Projekt graficzny i skład: Bękarty
Publikacja została wydana w ramach programu Bardzo Młoda Kultura: Wielkopolska!
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu Narodowego Centrum Kultury "Bardzo Młoda Kultura 2019-2021".
Na zdjęciu plakat do publikacji. Cała strona zasypana słowami. Na jasnym różowym tle niebieskie kształty geometryczne, w których znajdują się jasnoróżowe hasła: edukacja włączająca, przeciwdziałanie dyskryminacji, dostępność, wrażliwość na potrzeby, działania w szkołach, prawa człowieka, różnorodność, badanie potrzeb, bardzo młoda kultura, wielkopolska.