MOJA MUZYKA #88 \ „Tytuł, na który mamy nadzieję”
- TypMuzyka
- MiejsceSala Wielka
- Godzina g. 19
- Data 12.09.2021
- Informacja o wejściówkach Bezpłatne wejściówki do odbioru w kasie CK ZAMEK od 6.09.
Spektakl z pogranicza plastyki, muzyki i performansu, opowiada o solidarności, czyli o wzajemnym zrozumieniu i wspólnym działaniu ludzi na całym świecie. Współczesne czasy pokazują nam jak ważne jest być razem. Społeczeństwa powinny wciąż rozwijać się i solidarność ma w tym procesie kluczową rolę. Od zawsze i także dzisiaj najważniejsze są uczucia, które nas łączą: empatia, miłość, przyjaźń czy troska. Spektakl w uniwersalny sposób ukazuje jak działa ludzka solidarność i jak przeciwstawić się opresji różnych, istniejących na całym świecie, nieludzkich systemów.
Spektakl realizowany w ramach projektu stypendialnego programu Gaude Polonia – 2021 od Narodowego Centrum Kultury oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP.
Scenografia – Ekaterina Shimanovitch, Siarhei Ashukha.
Muzyka – Andrei Yakushau
Performens i choreografia – Krystyna Lama Szydłowska
Współpraca dramaturgiczna i reżyserska – Krzysztof
Cicheński
Zespół instrumentalny „Sepia Ensemble”, Aleksandra
Koczurko – wokal, Andrei Yakushau – dyrygent
Skład Zespołu „Sepia Ensamble”:
Flet – Paulina Graś-Łukaszewska
Puzon – Wojciech Jeliński
Altówka – Kamil Babka
Wiolonczela – Anna Szmatoła
Fortepian – Tomasz Sośniak
Skrzypce – Olga Winkowska
Perkusja – Aleksandra Dzwonkowska-Wawrzyniak
(https://sepiaensemble.com/pl/).
--
Na czarnym podłożu został ułożony napis z rozsunięcia białych drobin:
„Tytuł, na który mamy nadzieję”
Andrei Yakushau
Andrei Yakushau (pol. Andrzej Jakuszew, ur.07.06.1990) - kompozytor, dyrygent. Obecnie student Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie; Kierunek – Kompozycja w klasie prof. dr.hab. Marcina Błażewicza; oraz Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu; Kierunek – dyrygentura symfoniczno-operowa w klasie prof. dr. hab. Warcisława Kunca. Urodził się na Białorusi w mieście Mołodeczno. Ukończył w 2015r. Białoruską Państwową Akademię Muzyczną na wydziale: wokalno-chóralnym, kierunek studiów: dyrygent chóru, i rozpoczął studia na kierunku: kompozycja. W latach 2012-2019 pracował w Narodowym Akademickim Wielkim Teatrze Opery i Baletu na Białorusi – artysta chóru i chórmistrz.
_____
Na czarno-białym zdjęciu widzimy lekko schylonego mężczyznę. Ubrany jest w sweter. Znajduje się na szarym tle.
Ekaterina Shimanovitch
Ekaterina Shimanovitch(pol. Katarzyna Szymanowicz, ur. 13.01.1994) - artystka scenografka, kostiumografka. Ukończyła Białoruską Państwową Akademię Sztuk Pięknych na wydziale sztuki dekoracji i architektury. Od 2016 r. do dnia dzisiejszego pracuje w Narodowym Akademickiem Teatrze Wielkiej Opery i baletu jako scenografka i kostiumografka.
_____
Zdjęcie przedstawia kobietę ubraną w białą bluzkę w czarne kropki. Patrzy w górę, ma okulary. Jest ona na czarnym tle, na którym pojawiają się białe plamki.
Krzysztof Cicheński
________
Mężczyzna siedzi na białym fotelu. Ma szara koszulę i okulary. W tle znajduje się roślina i deskowa boazeria.
Siarhei Ashukha
Siarhei Ashukha (ur. 11.03.1990) - artysta scenograf, ukończył Białoruską Państwową Akademię Sztuk Pięknych na wydziale sztuki dekoracyjnej i architektury. Stypendysta programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „GAUDE POLONIA”
Polska w 2021 r. W 2018 i 2019 r. współpracował z Narodowym Akademickim teatrem im. Janki Kupały jako scenograf i kostiumograf.
______
Na czarno-białym zdjęciu widzimy mężczyznę ubranego na czarno z czapką wśród wysokich traw.
Krystyna Lama Szydłowska
Performerka/choreografka/tancerka/animatorka kultury/pedagożka tańca, absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia (studia drugiego stopnia), stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015-2017 oraz rezydentka programu Solo Projekt Plus 2018 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Tworzy autorskie choreografie w teatrach, w filmach oraz teledyskach. Interesuje się ruchem ciała odzwierciedlającym transformację stanów emocjonalnych, które są wynikiem aktualnej rzeczywistości społecznej. Taniec traktuje jako połączenie ekspresji emocjonalnej i funkcjonalności poszczególnych partii ciała. Kocha cukier.