MOJA MUZYKA #71 \Rezonanse \(w) Przestrzeni\ Cegielska / Czaja / Hajda
- TypMuzyka
- MiejsceSala Wielka
- Godzina g. 19
- Data 28.04.2019
- Cena 2
Koncert przeniesiony z dnia 8.02.
„Rezonanse (w) Przestrzeni” to projekt, który wspólnie tworzą tancerka i performerka Weronika Cegielska, marimbafonistka Ewelina Hajda i wiolonczelista Jana Czaja.
Artyści chcą ukazać wielowymiarowość pojęcia przestrzeni, eksperymentując z jej różnymi znaczeniami za pomocą ruchu i dźwięku.
Centralnym punktem programu jest utwór Osvaldo Golijova „Mariel”, który traktuje o pustce po stracie i zanurzeniu się w refleksji przy jednoczesnej kontemplacji natury i sztuki. Projekt ma na celu zwrócenie uwagi zarówno na przestrzeń wokół nas, jak i na tę przestrzeń w nas samych, którą nieraz gubimy w pośpiechu codzienności.
bilety: 2 zł
Informujemy,
że od 1.02.2019 r. w związku ze zmianami regulacji w zakresie odzyskiwania
podatku VAT przez instytucje kultury wstęp na niektóre – dotąd bezpłatne – wydarzenia
będzie wynosił symboliczne 2 zł.
Dziękujemy
za zrozumienie.
WERONIKA CEGIELSKA
W roku 2013 jej plenerowa choreografia „Alabaster Song” (2012) oraz praca „Stop Staring. It's Not Polite” (2013) zostały wybrane do udziału w międzynarodowym festiwalu sztuk w Sztokholmie spośród 1600 nadesłanych zgłoszeń. Weronika nieustannie poszukuje świeżego języka ruchowego i nowych sposobów wyrażania siebie. Jej zainteresowania w tańcu obejmują spektakle plenerowe (site-specific), instalacje, dance film, działania interdyscyplinarne oraz body i live art. Jako tancerz i muzyk jednocześnie Weronika jest otwarta na działania łączące różne formy sztuki oraz współpracę artystów z rozmaitych dziedzin. Innymi obszarami, które także pociągają ją od kilku lat, są taniec społeczny (community dance) i psychoterapia tańcem i ruchem (DMP). Obecnie coraz częściej eksperymentuje z tańcem konceptualnym i live art. W 2014 roku została zaproszona do wystąpienia w choreografii Bojany Cvejić wyprodukowanej i zaprezentowanej w Tate Modern w Londynie. W 2014 roku ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance w Londynie w zakresie teatru tańca i performansu (Dance Theatre: The Body in Performance). Jej praca dyplomowa „Pieśń do moich wnętrzności” bada temat ludzkich włosów jako silnego symbolu tożsamości oraz pretekstu do rozpoczęcia dyskusji o intymności i narracji w relacji widz – artysta. Została ona zaprezentowana na kilku festiwalach w Wielkiej Brytanii, Polsce i we Włoszech. Poza pracą solową współpracuje też z muzykiem Tomkiem Szczepaniakiem oraz artystami zagranicznymi, m.in. Claire Ridge. Weronika otrzymała zaproszenie na Venice International Performance Art Week 2016 oraz uczestniczyła w projekcie Travers w Glyptotece w Kopenhadze w 2018 roku.
JAN CZAJA
EWELINA HAJDA
Ma na swoim koncie liczne nagrody międzynarodowe, m.in.:
_ I nagroda oraz nagroda publiczności na Aurora International Music Competition w Sztokholmie (2018),
_ I nagroda na Drum Wave International Percussion Competition w Sankt Petersburgu (2015),
_ II nagroda na International Percussion Competition w Montebello della Battaglia (2015),
_ II nagroda na Drum Fest International Percussion Competition w Opolu (2016),
_ III nagroda na ItalyPAS International Percussion Competition w Montesilvano (2014).
Ewelina jest muzykiem koncertującym na scenie
międzynarodowej. Występuje w ramach recitali solowych, w projektach muzyki
kameralnej, a także na festiwalach muzycznych (np. Cultuurmarkt, Iedereen
Klassiek, Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny Drumtime, Dotknij Teatru, Aurora
Music Festival). Występowała na wielu scenach w Polsce, Belgii, Niemczech,
Rosji, Szwajcarii, Francji, Włoszech oraz Szwecji. Od listopada 2017 roku współpracuje z Polską Operą
Królewską.
Po uzyskaniu dyplomu licencjackiego w Akademii Muzycznej im.
Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi została przyjęta na prestiżowe studia
magisterskie do Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii, które ukończyła z
najwyższym wyróżnieniem w klasie znakomitych pedagogów takich jak: Ludwig
Albert oraz Chin-Cheng Lin.
W 2015 roku ukończyła z wyróżnieniem specjalizację keyboard
percussion w Conservatoire de Strasbourg pod okiem jednego z największych
autorytetów środowiska perkusyjnego, profesora Emmanuela Sejourne.