
DWULATKA. SZKOŁA PRAKTYK ANIMACYJNYCH \ wystawa
-
TypProgramy Społeczne
-
MiejsceHol Wielki
-
Godzina g. 10 - 21
-
Data od 11.09.2025
do 26.10.2025
WYSTAWA
Wystawa prezentuje przebieg trzeciej edycji projektu „Dwulatka. Szkoła Praktyk Animacyjnych”, realizowanego przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu i Wrocławski Instytut Kultury. To dwuletni program, zainicjowany w 2019 roku przez CK ZAMEK w odpowiedzi na potrzebę wdrażania świadomego i uspołecznionego modelu współpracy ze społecznościami lokalnymi. Jest on skierowany do osób rozpoczynających swoją zawodową przygodę z animacją kulturową lub chcących pogłębić kompetencje w tym zakresie.
W ramach pierwszej, międzymiastowej edycji Dwulatki w 2023 roku osoby uczestniczące w kursie przeszły intensywną ścieżkę warsztatową. Zdobywały wiedzę o tym, jak rozpoznawać potrzeby różnorodnych grup społecznych i w jaki sposób planować angażujące działania ze społecznościami. W końcu stworzyły od podstaw własne projekty w Poznaniu i Wrocławiu. Każdy z tych projektów jest osobną historią o słuchaniu, uważności, budowaniu mostów i odkrywaniu potencjału w zapomnianych miejscach.
Wystawa jest zapisem tej drogi. To opowieść o procesach, eksperymentach, relacjach i odkryciach. To dokumentacja działań, które powstały dzięki odwadze, zaangażowaniu i wrażliwości uczestników i uczestniczek programu. To wreszcie przestrzeń wymiany doświadczeń i inspiracji oraz zaproszenie do refleksji o roli animacji kulturowej w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Koncepcja i aranżacja wystawy: Yurii Levshyn
Przygotowanie materiałów i treści do wystawy: Ewelina Banaszek i Mateusz Nowacki
Produkcja wystawy: Anna Fiszer
Autorki i autorzy projektów lokalnych: Bogna Bujnicka-Pawluk, Julia Chwiećko, Małgorzata Dobrucka, Dawid Janiuś, Paulina Kajdanowicz, Aleksandra Litwinowicz, Malwina Lirka, Joanna Maćkowiak, Joanna Mączyńska, Monika Orlik, Marysia Paszkiewicz, Karolina Pomorska, Magdalena Przybylska, Monika Roszyk, Marysia Trzeciak, Joanna Zacharczuk, Iga Zarzecka
„Dwulatka. Szkoła Praktyk Animacyjnych” jest realizowana w ramach Poznańskiego Programu Edukacji Kulturowej.