„Perfect man” to spektakl ruchowy z niewielką ilością tekstu (napisy, polski język migowy). Za jego kreację odpowiada trójka niezależnych artystek(-ów) tańca i performance, dla których – w procesie twórczym – niezwykle ważna była niehierarchiczna praca w grupie zróżnicowanej pod względem sprawności, warsztatu, wieku i normatywności.
Punktem wyjścia spektaklu są cielesne pozostałości z Homo Sovieticus – koncepcji człowieka doskonałego jako podmiotu politycznego rygoru w służbie socjalizmu. Poprzez praktyki nowej choreografii artystki(-ści) starały(-li) się uchwycić performatykę ruchu i ciała Homo Sovieticus oraz znaleźć punkty wspólne we współczesnych ciałach z perspektywy pokoleniowej.
Ruch i choreografia są wynikiem badań nad tekstami kultury, archiwalnymi materiałami audio-wideo, jak i przedstawieniami figuratywnymi (rzeźby, płaskorzeźby, obrazy, rysunki, szkice itp.). Perspektywa z pozycji nienormatywnego i niebinarnego ciała pozwoliła w krytyczny sposób zbadać idee starego „nowego człowieka” Homo Sovieticus i jego pozostałości we współczesnych reprezentacjach ciała traktowanego jako produkt i medialny nośnik szczęścia.
Tatiana Cholewa – niezależna artystka, tancerka, performerka, choreografka. Od 20 lat osoba o alternatywnej motoryce wnosząca na scenę doskonałość i perfekcjonizm nienormatywnego ciała. Kształciła się i współpracowała z wieloma światowej sławy choreografkami(-kami). Aktualnie występuje w spektaklach: „Tajemniczy ogród” w reż. Justyny Sobczyk, Teatr Zagłębia oraz międzynarodowym projekcie „IM/MOBILITY” Lotte Mueller (Niemcy). Stworzyła choreografie do najnowszego spektaklu Teatru Pinokio w Łodzi – „Brzydkiego kaczątka” w reż. Bartosza Kurowskiego.
ania jurek – artystka ruchu rysująca nomadyczną choreografię ciała na Ziemi. Tancerka, pedagożka, menedżerka wydarzeń kulturalnych pracująca międzynarodowo. Absolwentka polityki społecznej (UEP), kompozycji tańca (WSUS), pedagogiki oraz tańca współczesnego (ABPU), tańca (NSCD). Jako choreografka współtworzyła spektakl „Tajemniczy ogród” w Teatrze Zagłębia w reżyserii Justyny Sobczyk. W 2022 roku ukończyła staż w legendarnym brytyjskim zespole Stopgap Dance Company, w latach 2018‒2021 była tancerką EXIM przy współpracy z Adamem Benjamin.
Łukasz Wójcicki – performer, tancerz, choreograf, artysta, animator kontrkultury i badacz. Interesuje się polityką ciała, choreografią społeczną oraz dekonstrukcją przywilejów, patriarchatu i normatywności. Bada nowe formy obecności w kontekście katastrofy ekologicznej i antykapitalizmu. W latach 2008‒2018 performer i tancerz zespołu teatralnego Komuna Warszawa. Od 2016 roku związany z działaniami społeczno-artystycznymi fundacji Strefa WolnoSłowa.
performance, taniec, choreografia – Łukasz Wójcicki, Tatiana Cholewa, ania jurek
pomysł, koncepcja, teksty – Łukasz Wójcicki
konsultacja dramaturgiczna – Marcin Miętus
tłumaczenie na PJM – Karina Akseńczuk
Spektakl prezentowany w ramach projektu Europe Beyond Access, dzięki grantowi z programu Kreatywna Europa.
DOSTĘPNOŚĆ:
- spektakl ruchowy z niewielką ilością tekstu mówionego tłumaczonego na polski język migowy
- sugerowany wiek: 10+ (brak elementów wykluczających formalnie młodszą widownię; spektakl jest jednak metaforyczny i w niektórych scenach pojawia się głośna muzyka)
- czas trwania: ok. 40 minut
- bilety: 40 zł (n), 30 zł (u)
Osobie towarzyszącej osobie z niepełnosprawnością przysługuje wejściówka
w cenie 1 zł. Wejściówkę można zakupić w kasie CK ZAMEK oraz na
stronie internetowej bilety24.pl. Należy szukać biletu o nazwie „asystent
osoby z niepełnosprawnością”. Wejściówki dla asystentów(-ek) będą
weryfikowane w oparciu o zakupiony bilet normalny dla osoby
z niepełnosprawnością oraz za okazaniem oświadczenia o niepełnosprawności.
- Widzowie i Widzki mogą zająć miejsca albo na krzesłach ustawionych na amfiteatralnej widowni albo na poduszkach i dywanach ułożonych na podłodze; miejsca nie są numerowane; maksymalna pojemność widowni: ok. 200 osób; dystans od pola gry do pierwszego rzędu widowni: ok. 1-2 m; osobom poruszającym się na wózkach zapewniamy miejsca w pierwszych rzędach oraz prawo pierwszeństwa wejścia na salę
- osoby o alternatywnej motoryce i/lub mające problemy z poruszaniem się będą wpuszczane na salę przed spektaklem w pierwszej kolejności
- w niektórych scenach spektaklu pojawia się głośniejsza muzyka
- w niektórych scenach spektaklu na sali panuje półmrok
- jak się tu dostać? Wejście do Centrum Kultury ZAMEK jest aktualnie utrudnione w związku z remontem. Prosimy, zwróć uwagę na tabliczki wskazujące kierunek do wejścia głównego oraz do wejścia dla osób, poruszających się na wózkach. Osobom z niepełnosprawnością wzroku możemy zapewnić asystę w poruszaniu się w przestrzeni CK ZAMEK oraz w dotarciu do budynku z najbliższego otoczenia. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, napisz do Anny Pawłowskiej : a.pawlowska@ckzamek.pl lub zadzwoń: 61 64 65 254.
- Osobom, które lubią wiedzieć, czego się spodziewać w nowym miejscu polecamy zapoznanie się z przedprzewodnikiem o CK ZAMEK oraz wykazem toalet dla osób z niepełnosprawnością ruchową;
Więcej informacji w zakładce DOSTĘPNOŚĆ na naszej stronie.
#opisujemy
Grafika w kolorach czerwonych i czarnych. W centralnej części obły kształt w który wpisane jest zdjęcie. Na zdjęciu na pierwszym planie dwie osoby, kobieta i mężczyzna w sytuacji tanecznej. Kobieta leży na ziemi, mężczyzna pochyla się nad nią. Na drugim planie trzecia postać wychodząca z cienia.
Dookoła zdjęcia na grafice napisy:
Perfect Man Najwyższy produkt cywilizacji.
11.12.2024 g. 19 Sala Wielka CK ZAMEK.
Znaczniki tłumaczenia na PJM oraz napisów.
Na dole grafiki, biały pasek z logotypami.