
Daniel Kotowski - SIGNING/SINGING | JĘZYK MIGOWY DO LIZANIA - Rezydencje Artystyczne
-
TypRezydencje artystyczne
-
MiejsceSala Marmurowa
-
Godzina g. 12 - 20
-
Data od 13.10.2023
do 26.11.2023
Wystawa
SIGNING/SINGING Daniela Kotowskiego wprowadza odbiorców i odbiorczynie w
temat zawłaszczenia języka migowego w sztuce, coraz częściej
spotykanego we współczesnych pracach.
Podsumowujące
research artysty wideo porusza, obok kolonizacji języka, także kontekst
ucieleśniania władzy. Zderzając język migowy i estetykę queer z
nazistowską architekturą, odnosi się krytycznie zarówno do pojęcia
władzy, jak i wykluczenia. Wskazuje na analogię z pełnymi gestykulacji i
ekspresji ciała propagandowymi przemówieniami przywódców.
„Słyszące”
środowisko artystyczne traktuje język migowy jako działanie czysto
performatywne i wizualne. Artysta zaś zauważa zjawisko jego
fetyszyzacji, dotykające też osoby głuche. Wystawa jest podsumowaniem
badań artysty w ramach projektu „Język migowy do lizania”, który
realizował podczas swojej rezydencji w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
Oprowadzania:
13.10, g. 17 | Autorskie oprowadzenie po wystawie
wstęp wolny / oprowadzanie w Polskim Języku Migowym, tłumaczone na język polski
13.10, g. 17 | Autorskie oprowadzenie po wystawie
wstęp wolny / oprowadzanie w Polskim Języku Migowym, tłumaczone na język polski
26.10, g. 17 | Oprowadzanie kuratorskie Jagny Domżalskiej i Kamila Mizgały
wstęp wolny
wstęp wolny
___
Grafika oparta na przetworzonym zdjęciu w różowej kolorystyce i o zwiększonej ziarnistości. Można rozpoznać nogi w różowych crocksach. Duże napisy: DANIEL KOTOWSKI, poniżej SIGNING / SIGING, poniżej mniejszy napis: WYSTAWA
DANIEL KOTOWSKI
Artysta wizualny, performer. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2018) oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie (2016). Uczestnik Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Jego praktyka artystyczna jest punktem wyjścia do refleksji o sposobach istnienia. Obserwuje doświadczenia oraz relacje międzyludzkie, a także sposób, w jaki jesteśmy postrzegani przez inne jednostki. Jego prace często odnoszą się do pojęcia biowładzy i biopolityki. Szczególnie zajmują go kategorie „kompletności” i „niekompletności”, ich ambiwalencja oraz ukryty potencjał. O sobie mówi, że jest wyznacznikiem niekompletności, niezgodnym z normą, bo jest Głuchy i nie posługuje się mową. Poprzez swoją sztukę rozwija autorską strategię komunikacji. Posługuje się różnymi formami wypowiedzi, wykonuje performans, projektuje, tworzy instalacje, fotografie, obiekty i filmy wideo. Swoje działania performatywne i prace prezentował m.in. w Zachęta Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Galerii Labirynt w Lublinie, BWA Wrocław we Wrocławiu.