Centrum Kultury Zamek

ósme spotkanie z uroruro manufuckturą \film///muzyka///performance/// poezja

In memoriam Albert Tyrała.
......................................................................................

Pod szyldem małego domowego wydawnictwa Uroruro.manufucktura, kryje się jeden człowiek: Dariusz Franek. Poeta. Muzyk. Performer. Mieszka i tworzy w Poznaniu.

Artysta, który na poznańskiej scenie niezależnej był aktywny w latach 80. i 90. a potem... zasnął. W 2016 roku powstaje Uroruro.manufucktura, której ideą główną jest tworzenie sztuki i jej prezentacja w formie d a r o w a n i a. Wstęp na wydarzenia organizowane przez wydawnictwo jest bezpłatny, ale nie chodzi tylko o to, że publiczność nie płaci za bilet, tylko że faktycznie otrzymuje coś w darze. Uroruro.manufucktura rozdała już około tysiąca egzemplarzy swoich tytułów. Głównie są to wydawnictwa dźwiękowe, przeważnie kasety, zawsze oryginalnie zapakowane, ręcznie zdobione.

"Manufaktura, bo ja to wszystko samodzielnie wycinam i składam. Zajmuje to dużo czasu i sprawia mi coraz większą frajdę. Dużo mam rzeczy z tak zwanego recyklingu. Kasety nagrywam sam i każdej z nich słucham. Wydawnictwo ma też na koncie kilka mini książek z poezją i opowiadaniami". Spotkania z Uroruro.manufucktura łączą film z muzyką, performancem i poezją. Wydarzenia te miały miejsce w klubach: Las, Farby, Pies Andaluzyjski, w Galerii Tak, w Atrium UAP. W CK Zamek w roku 2018 gościliśmy 5 edycję spotkań z uroruro.manufucktura - "uro.pię(ś)ć" oraz siódmą "uro siódma pieczeń" dwa lata później.

https://uroruro-manufucktura.bandcamp.com/
......................................................................................

g. 19 | kemot kaisim
.............DMNSZ
g. 20 | Drekka vs. Bu.d.d.A.
g. 21 |  Ai fen
g. 22.15 | Krew Z Kontaktu
g. 23.15 | wędrówki po nienarysowanych liniach
......................................................................................

kemot kaisim :

Tomasz Misiak – ur. 1976, filozof, kulturoznawca, artysta, profesor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Łączy pracę naukową z działalnością artystyczną na polu muzyki i sztuki dźwięku. W swych poszukiwaniach artystycznych stara się ukazywać napięcia wynikające z połączenia analogowych i cyfrowych technologii przekształcających dźwięk, waloryzując szum jako zjawisko estetyczne. Współtworzył grupę kalEka, a także efemeryczny projekt Radio Noise Orchestra. Obecnie, wraz z Marcinem Olejniczakiem, tworzy Radio Noise Duo oraz prowadzi wydawnictwo Antenna Non Grata. Efekty swojej pracy pokazywał w ramach wielu koncertów, festiwali i wystaw, m. in. „Audio Art” w Krakowie, „Industrial Festival” we Wrocławiu, Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu czy Galerii BWA w Zielonej Górze. Autor książek „Estetyczne konteksty audiosfery”, „Kulturowe przestrzenie dźwięku”, „Sztuka z widokiem na ucho” oraz wielu artykułów w czasopismach naukowych i opracowaniach zbiorowych, współredaktor książek „Sposoby słuchania” i „Słuchanie medium”. Podstawowy obszar zainteresowań teoretycznych: sound studies, ekologia akustyczna, obecność dźwięku w kulturze współczesnej, muzyka, filozofia sztuki. W swoich badaniach, łącząc refleksję filozoficzną i historyczną podejmuje namysł nad tymi kontekstami współczesnej kultury, w których istotną rolę odgrywa dźwięk i sprzężone z nim rozmaite sposoby słuchania.

Artysta występował dwukrotnie na przeglądach uroruro. W 2018 roku na "uro quattour" a w 2020 na ZAMKU podczas "uro siódma pieczeń" .

https://antennanongrata.bandcamp.com/.../kemot-kaisim...

......................................................................................

DMNSZ :

Sprzężenia zwrotne i szumy zapętlają się we wzory. Kasety, hałasy, głosy zza ściany. Coś jakby słychać, ale nie wiadomo co to i skąd to idzie. W czasach zarazy nagrał płytę o oczach, lasach, nocach, gubieniu się i obrzeżach miasta.

antennanongrata.bandcamp.com/album/dmnsz-nocturnal-animals

Patryk Daszkiewicz — człowiek ukrywający się za projektem DMNSZ, udziela się również w innych mniej lub bardziej enigmatycznych zespołach takich jak sumpf, kakamina, Strętwa. W pracy z dźwiękiem skupia się na operowaniu z zastaną przestrzenią i środowiskiem dźwiękowym. Eksperymentuje z różnymi formami, czy technikami nagrań i pozostającymi po nich artefaktami. Prowadzi również autorską audycję Radio Bluszcze w Radiu Kapitał (Warszawa) i Lahmacun (Budapeszt).

https://soundcloud.com/demonszy

......................................................................................

DREKKA / USA / :
Artysta tworzy pejzaże dźwiękowe z nagrań terenowych od owadów w kotlinie Katmandu po odgłos pralki w Reykjaviku. Setki godzin własnych nagrań na żywo, głosu, różnych instrumentów i znalezionych przedmiotów.
W ten sposób pracuje ze wspomnieniami, nie tylko jako tematem, ale także jako procesem, i wielokrotnie odkrywa swój osobisty świat dźwięku na nowo.
Kompozytor Michael Anderson, który pracuje pod nazwą Drekka od 1996 roku, spędził ostatnie 25 lat koncertując, podróżując i intensywnie pracując z innymi artystami.
Zbiera wspomnienia i stworzył bardzo osobiste archiwum dźwiękowe, które sięga połowy 1980 roku. Na wydarzeniach uroruro wystąpi po raz drugi .
https://www.youtube.com/watch?v=Ie8AEaW03GY
http://drekka.bandcamp.com/

......................................................................................

Bu.d.d.A. / Szwajcaria/Niemcy / :
Der Bund des Dritten Auges to stosunkowo młody projekt dwóch muzyków Sascha Stadlmeier/EMERGE i Chris Sigdell/B°TONG wcześniej NID, który dedykowany jest medytacyjnie ambientowemu dronowi przy użyciu przetworzonej gitary, skrzypiec oraz głosu. Od momentu założenia w Barcelonie duet wydał już kilka EP-ek, a mimo pandemii w 2020 roku zagrali niemiecką trasę. Duet pracuje obecnie nad swoim pierwszym albumem – z gośćmi Common Eider/King Eider, Drekka i Bebawinigi.
www.youtube.com/watch?v=9v2ZJTuutLM
www.budda-official.bandcamp.com

......................................................................................

Ai fen / Praga / :

Producentka i muzyk polsko-chińskiego pochodzenia, mieszkająca w Pradze.

Połowa duetu Ba: zel tworzonego razem z czeskim artystą wizualnym i dźwiękowym Danielem Vlcekiem. Solowa płyta wydana na początku 2020 roku jest w całości jej dziełem i obejmuje intensywne wykorzystanie przetworzonych próbek głosu, syntezatorów i fletu sopranowego. Album "postforever" zawiera dziesięć utworów komponowanych w ciągu czterech lat łączących ambient, puls techno i muzykę klasyczną. Eksperymentalnie traktuje głos, który waha się między skrajnymi biegunami ekspresji.

„Ze swoimi przemyślanymi tekstami, eksperymentalnym wokalem i transowymi bitami,

Ai fen jest zdecydowanie ekscytującą nową obecnością na scenie muzycznej.” The Calvert Journal. W lutym 2022 ukazała się druga płyta "Daily Grief", która przynosi także 10 kompozycji będących rozwinięciem debiutu. Opowiada o życiu w zawieszeniu jako badaniu codziennych skarg wzmocnionych przez pandemię.

https://aifen.bandcamp.com/releases

https://www.youtube.com/watch?v=WdF5kuIqbE0

......................................................................................

Krew Z Kontaktu :

duet improwizujący między ciszą a hałasem, niekiedy dodający elementy performance. Wcześniej wraz z Waldemarem Payda współtworzyli projekt HUSH (obecnie zawieszony), Gdzie improwizacja na wiele źródeł dźwięku od początku do końca opatrzona była błędem i nigdy nie było wiadomo, co może się zdarzyć.

w duecie kontynuowana jest bardziej ekstremalna przewrotna forma eksperymentu rozpoczętego w HUSH.

podstawowe instrumentarium to generator częstotliwości, radioodbiorniki, elementy perkusyjne: blachy, rury, a także gitary i inne efekty, które są w zależności

od potrzeb modyfikowane. nacisk jest jednak położony na elektronikę analogową, a preferowane jak najprostsze rozwiązania. celem jest wyzwolenie energii poprzez dźwięk i inne elementy występu i skupienie jej na odbiorcach, a jeśli się uda - wciągnięcie ich w interakcję. Reset! poprzez cisze i hałaśliwą ekstazę, ale trzeba pamiętać, że nigdy nie wiadomo, co się może zdarzyć.

https://k-z-k.bandcamp.com

https://soundcloud.com/krewzkontaktu

......................................................................................

wędrówki po nienarysowanych liniach :

to nazwa duetu który tworzą damn jar / berlin - chaotyczne syntezatory oraz sampler/ i uroruro / poznań - poezja performance głos / spotkania odbywają się rzadko najczęściej jest to kilka prób przez parę dni z rzędu a potem następuje przerwa albo dłuższa albo krótsza najnowszy materiał "pani porucznik podziwiam chaos twoich silników" to

szkatułka z trzydziestoma wierszami które otrzymały bardzo przestrzenną warstwę dźwiękową nadal jest to mniej lub bardziej instrumentalnie noise ale razem z mocno wyluzowaną interpretacją tekstów wszystko razem gdzieś odpływa

materiał ukaże się we wrześniu a w Centrum Kultury ZAMEK zabrzmi premierowo.

https://www.youtube.com/watch?v=xWJyphoYvMU

https://www.youtube.com/watch?v=IlR4wDg2j8M

___
Grafika promująca wydarzenie. Białe napisy na czarnym tle.

Ta strona korzysta z plików cookie

Aby pozostawić tylko niezbędne cookie lub dostosować zgody na cookie analityczne lub marketingowe (które nie są niezbędne), dokonaj wyboru poniżej i kliknij "Zezwól na wybrane" Sprawdź Politykę prywatności aby uzyskać więcej informacji.

Wydarzenia

Data
Kategorie
Uczestnicy