
REZYDENCJE ARTYSTYCZNE \ KOMPOST + MILPA – warsztaty z kompostowania z Diego Gutierrezem Valladaresem oraz Gerardo Gomezem Tondą
-
TypRezydencje artystyczne
-
MiejscePracownia Milpy, pok. 60 (parter)
-
Godzina g. 11
-
Data 18.06.2022
g. 11-17
warsztaty w języku angielskim
wstęp wolny
Kompostowanie mebli w kierunku milpy społecznej.
Sit up, stand down
Diego Gutierrez Valladares oraz Gerardo Gomez Tonda prowadzą wspólnie otwarty proces badawczy. Przyglądają się przestrzeni relacyjnej z/poprzez budowanie eksperymentalnych mebli. Zapraszają publiczność do dołączenia do nich w toczącym się procesie myślenia o przestrzeni i przyimkowych formach relacji.
warsztaty w języku angielskim
wstęp wolny
Kompostowanie mebli w kierunku milpy społecznej.
Sit up, stand down
Diego Gutierrez Valladares oraz Gerardo Gomez Tonda prowadzą wspólnie otwarty proces badawczy. Przyglądają się przestrzeni relacyjnej z/poprzez budowanie eksperymentalnych mebli. Zapraszają publiczność do dołączenia do nich w toczącym się procesie myślenia o przestrzeni i przyimkowych formach relacji.
To współdziałanie dwóch
artystów ma na celu stworzenie cyklu warsztatów na temat tego, jak
kompost i milpa - jako praktyki artystyczne - mogą stać się elementem
programu nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Te warsztaty i
działania mają doprowadzić do podjęcia procesu zbiorowego uczenia się -
ze społecznością miasta Poznania i w oparciu o ich wkład. Nasza
współpraca będzie dotyczyła tematów przynależności, wysiedlenia,
różnorodności i sztuki przetrwania.
Diego Gutierrez Valladares - interdyscyplinarny artysta, badacz i pedagog sztuki. Pracuje na pograniczu wspólnych praktyk artystycznych, studiów technologicznych i pedagogiki. Jego działania artystyczne i badania skupiają się na procesach grupowych skupionych na (innych) sposobach zamieszkiwania przestrzeni, formach przynależności, tworzeniu środowisk edukacyjnych opartych na współpracy i dzieleniu się niehegemonicznymi sposobami poznania. Prace tego artysty obejmują grafikę i druk, zbiorowe formy mapowania, instalacje, projekty wystaw i warsztaty/akcje.
Gerardo Gomez Tonda zajmuje się post-antropocentryczną polityką relacji, kompostując swoje rodzinne archiwum, aby uwolnić jego składniki odżywcze i zidentyfikować/filtrować toksyny, jednocześnie ułatwiając uczestnictwo poprzez proces relacyjny, w którym poprzez publiczność dojdzie do stawania-się "ja". Inspiruje go siła opowieści, obrazów i dźwięków, a w szczególności ucieleśnionych przez nie związków, uwikłań, pokrewieństw i nostalgii, a także ścieżek, które ukazują, umożliwiając wyobrażenie sobie innych sposobów bycia (razem). Badając pojęcia odpowiedzialności i odmienności, Gomez Tonda wykorzystuje swoją własną perspektywę przesiedlenia, aby zrozumieć złożone i kontekstualnie osadzone narracje przynależności oraz sformułować propozycje sposobów wspólnego życia i umierania, które cechować będzie głębsza wzajemna troska.
--
Dwóch mężczyzn dekonstruuje starą wersalkę.
Diego Gutierrez Valladares - interdyscyplinarny artysta, badacz i pedagog sztuki. Pracuje na pograniczu wspólnych praktyk artystycznych, studiów technologicznych i pedagogiki. Jego działania artystyczne i badania skupiają się na procesach grupowych skupionych na (innych) sposobach zamieszkiwania przestrzeni, formach przynależności, tworzeniu środowisk edukacyjnych opartych na współpracy i dzieleniu się niehegemonicznymi sposobami poznania. Prace tego artysty obejmują grafikę i druk, zbiorowe formy mapowania, instalacje, projekty wystaw i warsztaty/akcje.
Gerardo Gomez Tonda zajmuje się post-antropocentryczną polityką relacji, kompostując swoje rodzinne archiwum, aby uwolnić jego składniki odżywcze i zidentyfikować/filtrować toksyny, jednocześnie ułatwiając uczestnictwo poprzez proces relacyjny, w którym poprzez publiczność dojdzie do stawania-się "ja". Inspiruje go siła opowieści, obrazów i dźwięków, a w szczególności ucieleśnionych przez nie związków, uwikłań, pokrewieństw i nostalgii, a także ścieżek, które ukazują, umożliwiając wyobrażenie sobie innych sposobów bycia (razem). Badając pojęcia odpowiedzialności i odmienności, Gomez Tonda wykorzystuje swoją własną perspektywę przesiedlenia, aby zrozumieć złożone i kontekstualnie osadzone narracje przynależności oraz sformułować propozycje sposobów wspólnego życia i umierania, które cechować będzie głębsza wzajemna troska.
--
Dwóch mężczyzn dekonstruuje starą wersalkę.