Centrum Kultury Zamek

Katarzyna Żeglicka \ i Antek Kurjata

Katarzyna  Żeglicka  (ona/jej)    genderqueer  i  crip  aktywistka,  performerka  i  animatorka kultury; certyfikowana trenerka samoobrony i asertywności dla kobiet i dziewcząt WenDo; trenerka pracy i doradczyni zawodowa. Absolwentka  Szkoły  Liderów  Polsko-Amerykańskiej  Fundacji  Wolności. Ukończyła  roczny  Kurs  Choreografii  Scenicznej  pod  kierunkiem  Iwony  Olszowskiej. Obecnie studentka Pedagogiki Teatru w Instytucie Kultury Polskiej w Warszawie. W 2020 r. stypendystka krakowskiego programu „Kultura odporna”.  Uczestniczka  rezydencji  Winter  Artist Exchange Ponderosa w Niemczech. Swoje kwalifikacje zdobywała, uczestnicząc w warsztatach i laboratoriach w Polsce, Szwecji, Holandii i we Włoszech. Tańca uczy i uczyła się m.in. od Zofii Noworól, Rafała Urbackiego, Caroline Bowditch, Justyny Wielgus (Teatr 21), Davide Toole’a, Claire Cunningham, Marca Brew, Adama Benjamina. Za swoją etiudę „Rezonans kontrastu” otrzymała nagrodę w konkursie Europe Beyond Access.

Od 20 lat pracuje z osobami doświadczającymi dyskryminacji i przemocy w Polsce oraz za granicą. Prowadzi warsztaty z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, empowermentu, dostępności i pracy z ciałem. Współpracuje z instytucjami kultury, uczelniami wyższymi i organizacjami pozarządowymi. Członkini kolektywu Artykuł 6 działającego na rzecz kobiet z niepełnosprawnościami. Współtworzyła nieistniejące już stowarzyszenie Strefa Wenus z Milo. Prowadzi audycję „Przestrzeń Krzyku” w Radiu Kapitał.

Oficjalna strona artystki: kzeglicka.com
Profil na Facebooku: @kzeglicka

Antek Kurjata – aktor, tancerz, asystent osób z niepełnosprawnością oraz terapeuta zajęciowy w WTZ Przylesie w pracowni rękodzieła z fakultetem artystycznym. Absolwent MA Acting na Manchester Metropolitan University i Teatru Pieśń Kozła we Wrocławiu oraz Diploma in Physical Theatre Practice w Adam Smith College w Szkocji. Uczestnik wielu warsztatów teatralnych i tanecznych. Brał udział w licznych spektaklach, zarówno w  Polsce, jak i za granicą m.in. „Requiemaszyna” Marty Górnickiej (założycielki i reżyserki Chóru Kobiet), „delayScape” Moniki Smekot, „Natura Morte” grupy Derevo, „Blisko” w reżyserii Alicji Morawskiej Rubczak. Pracował również z Moon Fool Company (Anglia) i Akhe (Rosja). Współzałożyciel polsko-szkockiego Teatru Gappad w Glasgow – grał we wszystkich jego produkcjach. Były członek zespołu artystycznego Jubilo zajmującego się projektami skierowanymi do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Prowadził cykl warsztatów teatralno-ruchowych dla osób z niepełnosprawnościami w ramach projektu 5 Zmysłów. EKSPRESJA. W ramach 20. Biennale sztuki dla dziecka prowadził autorskie warsztaty teatralno-muzyczne „koloRaki” skierowane do młodzieży głuchej i niedosłyszącej. Prowadzi liczne warsztaty ruchowe dla rodzin z dziećmi oraz dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i intelektualnymi. Uczestnik cyklu laboratoriów tanecznych „Taniec i niepełnosprawność – przekraczanie granic” organizowanych przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca i British Council w latach 2019–2021. Lalkarz w projekcie edukacyjnym „Teatr lalek z niepełnosprawnością”. Obecnie pracuje nad spektaklem z grupą teatralną Nowi w Nowym im. Wojciecha Deneki w reżyserii i choreografii Janusza Orlika.

KONTRA-S-TY: REZYDENCJA PRODUKCYJNA \ marzec–maj

Główną ideą projektu jest stworzenie warunków do wspólnej, regularnej praktyki tańca opartego na ruchu improwizowanym oraz do twórczej pracy zakończonej przygotowaniem i zaprezentowaniem spektaklu tanecznego. Tematem spektaklu będzie szeroko pojmowany kontrast. Za najważniejszy w projekcie artyści uznają sam proces odbywający się między nimi oraz skupienie się na najczęściej marginalizowanych praktykach artystycznych i analizie ich wewnętrznej dynamiki. Możliwość pokazania publicznie projektu, od początku tworzonego przez artystę bez niepełnosprawności i artystkę z niepełnosprawnością, to nadal rzadko obserwowane zjawisko w polskich sztukach performatywnych. Przestrzeń sceny – jako miejsce szczególnej soczewki społecznej – jest w stanie realnie animować dyskurs społeczny i artystyczny. Obecność ciał nienormatywnych sama w sobie ma potencjał rewolucyjny i awangardowy – najczęściej ukrywane zjawiska znajdują się tutaj w świetle reflektorów. Nie można uciec przed konfrontacją z nimi. Tworzy to duży ładunek performatywny, który Żeglicka i Kurjata będą eksplorować artystycznie, korzystając z narzędzi disabled i queer studies.

Ta strona korzysta z plików cookie

Aby pozostawić tylko niezbędne cookie lub dostosować zgody na cookie analityczne lub marketingowe (które nie są niezbędne), dokonaj wyboru poniżej i kliknij "Zezwól na wybrane" Sprawdź Politykę prywatności aby uzyskać więcej informacji.

Wydarzenia

Data
Kategorie
Uczestnicy