PROJEKT OBECNOŚĆ / PRESENCE Trzydniowe ruchowo-choreograficzne laboratorium twórcze „Poruszeni”
- TypTeatr / taniec
- MiejsceLaboratorium 1
- Godzina g. 12
- Data 24.03.2023
- Cena 25
prowadzenie: Maria Terese Engdahl-Høgåsen (NO) i Janusz Orlik (PL)
24−26.03.2023 | g. 12-17 (z przerwą) | Laboratorium 1
bilety: 25 zł (za trzydniowy cykl)
Celem laboratorium będzie prowokowanie do aktywności we wspólnym kreowaniu i praktykowaniu ruchu. Praca polegać będzie na wyzwoleniu potencjału twórczego uczestników i uczestniczek poprzez użycie alternatywnych narzędzi kreowania ruchu, praktyk choreograficznych i improwizacyjnych, które zwiększą umiejętność budowania zaufania, świadomość ciała, ułatwiają generowanie i komponowanie ruchu.
Praktyki choreograficzne prowadzących w większości inspirowane są ruchem autentycznym i pracą z partnerem. Podczas laboratorium skupimy się na relacjach z innymi osobami i przestrzenią.
Laboratorium przeznaczone jest dla wszystkich osób zainteresowanych pracą z ciałem, niezależnie od wieku, stopnia zaawansowania, sprawności.
Prosimy o zabranie wygodnej odzieży i obuwia.
Osoby G_głuche chcące wziąć udział w warsztacie prosimy o informację mailową a.pawlowska@ckzamek.pl najpóźniej 21.03 – zapewnimy obecność tłumacza PJM.
Maria Teresa Engdahl-Høgåsen – jest norweską tancerką z niewidzialną niepełnosprawnością. Jej praca, zarówno jako tancerki, choreografki, edukatorki oraz trenerki koncentruje się na twórczych działaniach z osobami o różnych ciałach. Jej sens to odkrywanie możliwości, a nie ograniczeń wynikających z tych różnic. Engdahl-Høgåsen ze względu na swoją niepełnosprawność nie mogła przejść klasycznej drogi edukacji w dziedzinie tańca. Uczyła się więc w norweskiej szkole nauk o sporcie w zakresie psychologii sportu połączonej z treningiem tanecznym. Jej warsztat i kompetencje zbudowała przede wszystkim wieloletnia praca, udział w licznych międzynarodowych projektach. Engdahl-Høgåsen ma doświadczenie w tańcu jazzowym i teatrze muzycznym, a także w technikach współczesnych. Od dziesięciu lat eksploruje i praktykuje improwizację, multidyscyplinarne kreacje oraz bada ruch w różnych podejściach i z różnych perspektyw.
Janusz Orlik – absolwent warszawskiej szkoły baletowej; studiował w Bruckner Konservatorium Linz w Austrii. Autor spektakli: „Exérèse monobloc”, „a bliźniego swego jak siebie samego”, „Live on stage”, „Święto wiosny”, „Mute”, „Insight” (Nagroda Specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za najlepszą choreografię przyznana w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014), „Koda (a tribute)” oraz „III Symfonia” (wyróżnienie w „Konkursie na utwór choreograficzny do muzyki kompozytora polskiego” organizowanego przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS). Od 2002 roku jest stałym członkiem zespołu Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Współpracował m.in.: z Joanną Leśnierowską, Nigelem Charnockiem, Rosalind Crisp, Isabelle Schad, Ugo Dehaesem, Olgą Cobos i Peterem Miką. Prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i zagranicą.
Wydarzenie zrealizowane w ramach projektu performatywnego „Obecność”,
przygotowanego przez CK ZAMEK we współpracy z norweskim CODA Oslo International
Dance Festival oraz warszawskim Teatrem 21 dzięki grantowi z Funduszy
Norweskich i EOG.
--
Grafika przestawia twarze prowadzących warsztaty z napisem "Obecność".