KSIĘGARNIA – MIĘDZY BIZNESEM \ A KULTURĄ \ warsztaty dla księgarzy
- TypLiteratura
- MiejsceSala Prób
- Godzina g. 12 - 14
-
Data od 25.05.2018
do 26.05.2018 - Informacja o wejściówkach obowiązują zapisy
Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu zaprasza na dwudniowe warsztaty dla właścicieli lub pracowników niesieciowych księgarń (księgarń kameralnych). Warsztaty odbywają się w ramach Festiwalu Fabuły.
Warsztaty mają na celu wypracowanie nowych metod zarządzania księgarnią z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb. Wychodzimy z założenia, że księgarnia to biznes, który ma generować zyski, ale jednocześnie jest to często (zwłaszcza w mniejszych miejscowościach) ośrodek życia kulturalnego i społecznego. Wypracowane metody i propozycje działań mają na celu wspomóc księgarzy w doskonaleniu modelu biznesowego, analizowaniu jego dynamiki oraz wskazać, jak księgarze mogą pozyskiwać środki finansowe, wspierające działania kulturalne.
Program warsztatów:
25.05.2018 (piątek), g. 12-17 / Sala Prób
CK ZAMEK
Współpraca: Bookowski. Księgarnia w Zamku, NU Fundation
Na zgłoszenia czekamy do 15.05.
Warsztaty rozpoczną się od prezentacji księgarń i ich modeli biznesowych,
strategii zarządzania, zatrudniania pracowników, otoczenia biznesowego i
problemów utrudniających codzienne funkcjonowanie i rozwój księgarni. W części analitycznej omówimy przedstawione problemy,
a potem w części praktycznej będziemy wyciągać wnioski, stawiać pytania,
przeprowadzać diagnozy, badać potrzeby i poszukiwać rozwiązań.
Warsztaty poprowadzą specjaliści zajmujący się
komunikacją, promocją, pracą z odbiorcami i tworzeniem strategii rozwoju, na
podstawie scenariusza przedyskutowanego z organizatorami. Ich efektem będzie wypracowanie
nowych narzędzi pracy dla księgarń oraz nabycie umiejętności elastycznego
zarządzania i przekształcania do potrzeb rynku modelu biznesowego.
26.05.2018 (sobota), g. 10-14 / Sala Prób
CK ZAMEK
Współpraca: Bookowski. Księgarnia w Zamku, NU Fundation
Na zgłoszenia czekamy do 15.05.
Warsztat instruktażowo-doradczy w dwóch częściach:
- poszukiwanie alternatywnych źródeł finansowania: jak prawidłowo wypełniać
wnioski ministerialne, jak i gdzie ubiegać się o dotacje z budżetu miasta czy
województwa – możliwości, poszukiwanie i wskazywanie programów dotacyjnych,
podstawy fundraisingu, nawiązywanie partnerstw i działania partnerskie
umożliwiające wypracowanie zysku.
- strategia marketingowa dla księgarni: jak stworzyć
strategię marketingową w kontekście określonych grup docelowych i jak ją
wdrażać w życie?
Prowadzący:
Anna Sacha,
Mikołaj Maciejewski, Agata Wittchen-Barełkowska
dr Agata Wittchen-Barełkowska – filolog polski, teatrolog,
dziennikarz, pedagog. Od ponad 10 lat jest organizatorem i producentem
wydarzeń kulturalnych oraz zajmuje się komunikacją i promocją kultury. Współpracowała z wiodącymi instytucjami
kultury w Polsce i za granicą; głównym obszarem jej działań jest komunikacja –
wspiera organizacje, instytucje, firmy i klientów indywidualnych w poprawnym i
skutecznym komunikowaniu się. Planowała i wdrażała strategie komunikacji dla
Teatru Nowego w Poznaniu i International Cochran Piano Competition. Pracuje z
indywidualnymi klientami jako trener języka polskiego, prowadzi warsztaty
dotyczące zabierania głosu, przemawiania i strategii konwersacyjnych.
Wykładowca Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Absolwentka Szkoły Przywódców Instytutu Wolności oraz
kursu CFR dla profesjonalnych fundraiserów organizowanego przez Polskie
Stowarzyszenie Fundraisingu. Jest współzałożycielem NU Foundation, organizacji
pozarządowej zajmującej się wspieraniem kultury poprzez transfer wiedzy ze środowiska
biznesowego. W ramach aktywności związanych z NU prowadzi warsztaty i szkolenia
z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zarządzania projektami, pracy z
odbiorcą, pozyskiwania środków. Wspiera organizacje w opracowywaniu strategii
rozwoju i ich konsekwentnym wdrażaniu.
Mikołaj Maciejewski – kulturoznawca, koordynator i producent wydarzeń
artystycznych. Ukończył studia na kierunku Zarządzanie Instytucjami Kultury w
Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Przez wiele
lat związany z fundacją poznańskiego festiwalu Malta. Od stycznia 2012 roku
pracuje w Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk na stanowisku producenta i
koordynatora programu Stary Browar Nowy Taniec; od 2016 roku jest
pełnomocnikiem zarządu fundacji i odpowiada także za formalną i administracyjną
stronę jej działalności. Swoją wiedzę z zakresu „audience development” i
komunikacji z odbiorcą zdobywał uczestnicząc w wielu konferencjach i
szkoleniach w Polsce, Europie i Azji. W 2015 roku otrzymał stypendium Ministra
Kultury i Dziedzictwa Narodowego, którego celem było stworzenie podręcznika
dobrych praktyk z zakresu pracy z widownią. Uczestnik czwartej edycji Szkoły
Przywództwa Instytutu Wolności. Jeden z kilkunastu polskich alumnów Atelier for
Young Festival Managers. Jest współzałożycielem NU Foundation.
Udział w
warsztatach jest bezpłatny
Liczba miejsc – ograniczona
Osobom spoza Poznania oferujemy nocleg w pokojach gościnnych CK ZAMEK (pokoje
2-osobowe). Wszystkich uczestników zapraszamy do wzięcia udziału w gali
wręczenia Poznańskiej Nagrody Literackiej.
Warunkiem udziału w warsztatach jest przesłanie wypełnionego formularza
aplikacyjnego.
O zakwalifikowaniu do wzięcia udziału w warsztatach zawiadomimy drogą mailową.