Centrum Kultury Zamek

KONCERT FINAŁOWY REZYDENCJI "SONUS CASTELLI"


REZYDENCI W REZYDENCJI 2016
Sebastian Dembski, projekt SONUS CASTELLI. TOŻSAMOŚĆ ROZEGRANA


Zamek nie jest statyczny – zmienia się w czasie. Od początku powstania po czasy współczesne budynek ten był i jest świadkiem historii, przemian społecznych i politycznych. Niejednokrotnie miał być świadectwem potęgi swoich mieszkańców bądź jego zarządców. Projekt Sebastiana Dembskiego zakłada, że architektura może odzwierciedlać tożsamość, a wręcz ją kształtować. W całym spektrum pojmowania tożsamości kompozycja staje się narzędziem do jej wychwycenia a architektura – materią, nad którą się pracuje.
 
Potraktować bryłę jak dźwięk. Sonus Castelli na fortepian i taśmę to pięcioczęściowy utwór opisujący dźwiękowo historię Zamku Cesarskiego w Poznaniu poprzez dialog partii taśmowej (reprezentującej budynek zamku) oraz partii fortepianowej (reprezentującej postacie związane z zamkiem).

W Sonus Castelli elementy Zamku Cesarskiego stają się notacją graficzną dla partii taśmowej w partyturze. Korzystając z planów architektonicznych, poszczególne struktury zostały nakreślone w skali 1:100, a ich wymiary zdefiniowane dźwiękowo w celu otrzymania podstawowych parametrów muzycznych. Umieszczając konkretną strukturę na partyturze otrzymujemy trzy podstawowe wartości opisujące ich charakter dźwiękowy: interwał (wysokość struktury), czas (długość struktury) i dynamikę (szerokość struktury). Powstałe „nuty” zostaną zaprezentowane podczas wykonania Sonus Castelli w formie zaanimowanej partytury graficznej.

fortepian: Jakub Królikowski magnetofony szpulowe: Sebastian Dembski

animacja partytury graficznej: Olga Beyga

W programie koncertu pętle taśmowe Sebastiana Dembskiego oraz prawykonanie Sonus Castelli na fortepian i taśmę (2016) zrealizowanego w ramach programu Rezydenci w Rezydencji 2016.

Sebastian Dembski - akustyk architektoniczny, autor muzyki do filmów, spektakli oraz instalacji artystycznych. W swojej pracy posługuje się magnetofonami szpulowymi, które poza funkcją rejestrującą przyjmują rolę preparacyjną dla źródeł dźwiękowych wykorzystywanych w utworach. Przy pracy nad rejestracją materiału wyjściowego dla owych źródeł poszukuje nietypowych punktów w przestrzeni w celu uzyskania pożądanej „odpowiedzi akustycznej”.

Jakub Królikowski - współpracuje z wieloma muzykami i artystami z Polski i Europy. Jest członkiem zespołów A=B=X=Y i Kartony. Na fortepianie wykonuje muzykę improwizowaną i jazz futurystyczny, używając strumienia świadomości. Komponuje muzykę instrumentalną, elektroniczną i teatralną, z zamiłowaniem realizuje działania performatywne i multimedialne,
inspirując się wzajemnymi relacjami muzyki z innymi dyscyplinami sztuki. Współautor wielu działań artystycznych z pogranicza muzyki, visual art i tańca.

Olga Beyga - w 2014 r. ukończyła grafikę na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Zdobyła nagrodę z animacji pt. KOTSUMPZJONIZM na Interference Festival w Gdańsku. Od 2014 studiuje Media Interaktywne i Widowiska na UAM. Obecnie działa na przestrzeni grafiki, scenografii, wideo i malarstwa.

Ta strona korzysta z plików cookie

Aby pozostawić tylko niezbędne cookie lub dostosować zgody na cookie analityczne lub marketingowe (które nie są niezbędne), dokonaj wyboru poniżej i kliknij "Zezwól na wybrane" Sprawdź Politykę prywatności aby uzyskać więcej informacji.

Wydarzenia

Data
Kategorie
Uczestnicy