
Kama Sokolnicka i Emanuel Geisser – OPEN STUDIO | Rezydencje Artystyczne
-
TypRezydencje artystyczne
-
MiejsceMasztalarnia
-
Godzina g. 11
-
Data 7.05.2025
OPEN STUDIO
Zapraszamy na spotkanie w zamkowej pracowni Kamy Sokolnickiej i Emanuela Geissera. To okazja, by odwiedzić przestrzeń twórczego procesu projektu „Afterglow” oraz usłyszeć o nim bezpośrednio od jego autorów.
W swoim projekcie „Afterglow” Kama Sokolnicka i Emanuel Geisser zbadają
dawny Zamek Cesarski jako strukturę rozmaitych, subiektywnych połączeń
perspektyw, w tym historycznej, kulturowej i architektonicznej. Fakty
przenikają się z domysłami i założeniami, figura zamku jest związkiem abstrakcji,
analogii i metafor, a projekt próbą zmierzenia jednostki – Centrum Kultury
ZAMEK – przy użyciu procedur artystycznych.
„Afterglow” to badania terenowe o charakterze półfabularnym, stawiające pytania
o percepcję i świadomość w kontekście konkretnego miejsca.
Praktyki artystyczne Sokolnickiej i Geissera osadzone są w kolażu, w procesie zestawiania ze sobą różnorodnych elementów, w wyniku którego powstają chwiejne fragmenty o wymiarze psychohistorycznym, psychoarchitektonicznym czy hauntologicznym. „Afterglow” to podejście do gęstości ewentualności w lekki sposób.
Wystawa finalizująca rezydencję „Afterglow” rozpocznie się 30 maja 2025.czas trwania: g. 11-14 i g. 15-18
jak dojść: pracownia mieści się w Pokoju 39 w Masztalarni. Wejście od ul. Fredry, 1 piętro
Kama Sokolnicka – urodzona we Wrocławiu, mieszka i pracuje w Berlinie. Studiuje w Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. W roku 2003 uzyskała dyplom sztuk pięknych. Artystka wizualna, projektuje również książki i materiały drukowane. Jej prace są amalgamatami materiałów, znaczeń i różnorodnych form − od rysunku, kolażu, instalacji po rzeźbę. Z podmiotem percepcji zapisanym w relacji między nadajnikiem a odbiornikiem, jej prace celebrują niedoskonałości. Uczy rysunku w Hochschule für Angewandte Wissenschaften w Hamburgu.
Emanuel Geisser – urodzony w St. Gallen, mieszka i pracuje w Berlinie. Studiuje w Ecole Supérieure d ́Art Visuel w Genewie i Hochschule für Bildende Künste w Hamburgu. W 2002 roku uzyskał dyplom sztuk pięknych. W swojej praktyce artystycznej wykorzystuje instalacje, filmy, wideo, a także techniki kolażu. Bada zasady natury, trwałość zjawisk fizycznych i kruche systemy, które wszystko trzymają razem. Postrzega swoją pracę jako kalibrowanie świata za pomocą instrumentów artystycznych.